آشنایی با دستاوردهای نظامی ایران پس از انقلاب اسلامی

دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی ایران؛ به همراه خاطرات و زندگی نامه ی شهدا

آشنایی با دستاوردهای نظامی ایران پس از انقلاب اسلامی

دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی ایران؛ به همراه خاطرات و زندگی نامه ی شهدا

به نام خدا
این وبلاگ شخصی میباشد و به دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی؛ زندگی نامه و خاطرات شهدا می پردازد.
مطالب این وبلاگ برگرفته از کتب و سایت های معتبر داخلی میباشد.
آخرین نظرات

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

29 فروردین ماه ؛ روز ارتش ؛ گرامی باد.

به همبن جهت تاریخچه ایی از نیروی زمینی ؛ نیروی هوایی ؛ نیروی دریایی و پدافند هوایی ارتش به جهت آشنایی با فداکاری های این عزیزان در اختیار شما قرار میگیرد.

<< ارتش جمهوری اسلامی کلمه ی طیبه است >>
«مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای»

دریافت
حجم: 582 کیلوبایت
توضیحات: فایل پی دی اف

دریافت
حجم: 45.7 کیلوبایت
توضیحات: فایل ورد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۰۰

سردار شهید محسن وزوایی  در پنجم مرداد ماه سال 1339 در محله نظام آباد تهران، در دامان خانواده ای اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. شهید وزوایی، دبستان و متوسطه را با نمرات عالی سپری کرد. دوره دبیرستان را در مدرسه دکتر هشترودی تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم، با کسب رتبه اول شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مشغول به تحصیل شد.

محسن وزوایی، در سال های نوجوانی با راهنمایی های مؤثر پدر فرزانه اش، مرحوم حاج حسین وزوایی که از هم رزمان مرحوم آیت اللّه کاشانی بود، قدم به وادی مبارزات ضد استبدادی گذاشت. پس از ورود به دانشگاه، به جریان مکتبی انجمن های اسلامی دانشجویان این دانشگاه پیوست و هم زمان با شرکت در فعالیت های سیاسی و جلسات عقیدتی، از سال 1356 مسئولیت هدایت و جهت دهی به مبارزات دانشجویی ضد دیکتاتوری را در سطح دانشگاه شریف عهده دار شد.
در سال های ورود شهید محسن وزوایی به دانشگاه، نقش فعالی در تشکیلات اسلامی دانشگاه از خود نشان می داد. این جوان مبارز و پرشور، از تظاهرات خونین 17 شهریور ماه 1357 تا 12 بهمن 1357 و ورود امام خمینی رحمه الله به ایران، در همه صحنه ها از جمله پیشتازان و جلوداران تظاهرات مردمی بود. او در روزهای پرتلاطم انقلاب نیز نقش حساس هدایت را بردوش می کشید و در درگیری های مسلحانه و سرنوشت ساز 19 بهمن تا 22 بهمن 1357، حضوری پرثمر داشت. شهید وزوایی در تصرف دو پادگان مهم جمشیدیه و عشرت آباد نیز شهامت بالایی از خود نشان می داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۵۸

تاریخ تولد:1333.تاریخ شهادت:30/11/1362محل تولد : کرج.طول مدت حیات :29سال محل شهادت :چنگوله مزار شهید:گلزار شهدای کرج

در سال 1333 اولین اشعه‌های آفتاب شهرستان کرج بر چهره درخشان مهدی تابید و او پا به عرصه وجودنهاد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد و پس از آن شور انقلابی را که از کودکی در خود پرورش داده بود هدایت نموده، فعالیت هایش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشکینی ادامه داد.
او اعلامیه‌های آیات عظام را به کرج آورده، تکثیر می‌کرد واین امر باعث شده بود که بارها دستگیر و راهی زندانش نمایند. با پیروزی انقلاب تلاش و امید مهدی دو چندان گشت بطوری که بعد از مدتی فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام و مقتدایش، خمینی کبیر (ره)، وارد سپاه پاسداران شد و همزمان مسئولیت بسیج شهرستان کرج را نیز به عهده گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۷